دلایل چاقی
 
جالب انگیز (انواع مطلب های خواندنی و عکسهای جالب)
 
 

دلایل چاقی

علت‌های شناخته شده به طور عمده عبارتند از:

- عوامل ژنتیکی: عامل ارث در بروز چاقی موثر است. مواردی مانند سوخت و ساز پایین، عدم سوخت و ساز کامل چربی و تمایل زیاد بدن برای استفاده از کربوهیدرات‌ها (مواد قندی) از علل ژنتیکی چاقی است.

- عوامل محیطی : کاهش تحرک بدنی از دلایل عمده اضافه وزن و چاقی در دنیای امروز است.
از طرف دیگر مصرف غذاهای آماده (فست فودها)، ‌غذاهای چرب و سرخ شده،‌ انواع سس‌های چرب مایونز، مواد قندی، شیرینی، شکلات و نوشابه‌های گازدار از عوامل موثر در بروز اضافه وزن و چاقی هستند.

- بیماری‌ها: بسیاری از بیماری‌ها با توجه به مکانیسم آن‌ها باعث چاقی می‌شوند. کم کاری غده تیروئید سبب کاهش هورمون‌های تیروئیدی می‌شود. این هورمون‌ها نقش بسیار مهمی در سوخت و ساز مواد غذایی در بدن دارند و کم شدن آن‌ها باعث ذخیره سازی چربی و در نتیجه چاقی می‌شود.
بیماری‌های دیگر مانند اختلال‌های عصبی - عضلانی، بیماری‌های استخوان و مفاصل به صورت غیر مستقیم و از طریق کاهش فعالیت بدنی باعث چاقی می‌شوند.

- داروها: بسیاری از داروها در افزایش وزن نقش دارند. این اثرات ممکن است مستقیم باشد مانند کورتون‌ها و یا در اثر پیامدهای ناشی از دارو مانند داروهای ضد افسردگی و ضد اضطراب باشد که با ایجاد خواب آلودگی و بی تحرکی سبب کاهش مصرف انرژی و در نتیجه اضافه وزن و چاقی می‌شوند.

- اختلالات عصبی و مشکلات روانی: در این نوع اختلالات به دلیل ماهیت بیماری یا اثرات داروهای مختلف معمولا افراد غیر فعال و کم تحرک شده و به دنبال آن دچار اضافه وزن و چاقی می‌شود.

زیان‌های چاقی :
- شانس بیشتر برای ابتلا به بیماری‌های قلبی - عروقی، سکته‌ها، بیماری قند و انواع سرطان.
- رسوب چربی در سرخرگ‌ها، گرفتگی‌ رگ‌ها در نهایت سکته.
- درد و سفتی در مفاصل، تخریب غضروف مفصلی و سایش مفصل‌ها.
- توقف تنفس در خواب.
- بیماری کبد و نهایتا نارسایی کبدی.
- سنگ کیسه صفرا.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 12:27 :: توسط : محمد کریم زاده

درباره وبلاگ
سلام به همه اول اومدنتون به اینجا رو خوش آمد میگم ممنون از این که این وبلاگم دارید یه نگاه هر چند کوچولو میکنید ممنون میشم از بخش بندیای وبلاگ در کادر گوشه همین پایین این نوشته استفاده کنید و یه سر به بخش بندیا بزنید من هر روز مطلب میزارم پس هر روز سر بزنید ممنون از همه
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک و بالا رفتن بازدید شما  ابتدا ما را با عنوان انواع مطلب های خواندنی و جالب و آدرس jalebangize.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 25
بازدید کل : 53712
تعداد مطالب : 133
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1